Lake Saimaa 2.0 – matkailutuotteilla kansainvälisille markkinoille

LakeSaimaa 2.0 - matkailutuotteilla kansainvälisille markkinoille nostaa alueen matkailutarjontaa uudelle tasolle kehittämällä yrityksien liiketoimintaa ja saattamalla aluetarjonnan kansainvälisten matkanjärjestäjien ja matkailijoiden tietoisuuteen.

LakeSaimaa 2.0 - matkailutuotteilla kansainvälisille markkinoille nostaa alueen matkailutarjontaa uudelle tasolle kehittämällä yrityksien liiketoimintaa ja saattamalla aluetarjonnan kansainvälisten matkanjärjestäjien ja matkailijoiden tietoisuuteen. Mikro- ja pk-yrityksien uudistumiskykyä, kasvu- ja kansainvälistymisedellytyksiä vahvistetaan ja autetaan kehittämään kansainvälisille markkinoille sopivia kestävän matkailun periaatteita ja digitaalisia työkaluja huomioiva asiakaslähtöinen tuotevalikoima sekä markkinoidaan sitä laajasti kansainvälisillä ja kotimaan markkinoilla osana Saimaan alueen matkailutarjontaa uusien asiakaskohderyhmien löytämiseksi. Tavoitteena on maakunnan seutukunnissa sijaitsevien yritysten tarjonnan integroituminen osaksi matkailun ekosysteemiä. Seutukunnissa sijaitsevat matkailuyritykset pyritään aktivoimaan ja kehittämään sekä monipuolistamaan ylimaakunnallista matkailuyhteistyötä. Hankkeella vahvistetaan alueen yritysten yhteistyötä keskenään sekä matkanjärjestäjien kanssa digitaalisen saavutettavuuden, löydettävyyden ja ostettavuuden edistämistä. Saimaan alueen matkailubrändin vahvistamisella vastataan selviytymissuunnitelman tavoitteisiin.

< Kaikki hankkeet

Hankeorganisaatio

GoSaimaa

Yhteyshenkilö

Riina Helppi-Kurki

Rahoittajat

Oikeudenmukaisen siirtymän rahasto - JTF, Etelä-Karjalan liitto. Hankkeen budjetti: 1 302 900 euroa.

Hankkeen kesto

1.9.2023 - 31.12.2025

Verkkosivut >

< Kaikki hankkeet

Tilaa uutiskirje

Haluatko pysyä kartalla Saimaa European Region of Gastronomy 2024 -juhlavuoden rakentamisessa? Tilaa uutiskirjeemme!