GEOfood -Saimaa Geoparkin ruokamatkailun kehittäminen -hankkeessa rakennetaan alueellista lähiruokabrändiä, lisätään yritysten valmiuksia palvella kansainvälisiä ja kotimaisia matkailijoita ja tehdään näkyväksi vastuullisuuden näkökulma ruokamatkailussa. Hankkeen tuloksena Saimaa Geoparkin alueelle syntyy GEOfood-brändi. Alueen geologinen perintö liitetään lähiruuan tarinaan ja tämä tuotteistetaan. Alueen ruokamatkailupalvelujen näkyvyys lisääntyy ja yritykset saavat uusia toimintamalleja sekä työkaluja toimintansa kehittämiseen. Ruokaketjun eri osa-alueiden toimijoiden ja matkailuyritysten välinen yhteistyö kehittyy.
Saimaa Geoparkin kohteisiin ja ruokamatkailuun liittyvät sisällöt nousevat esille osana Saimaan European Region of Gastronomy -juhlavuotta ja alue nostaa profiiliaan ruokamatkailualueena, jossa ruokaa tuotetaan puhtaasti ja vastuullisesti, paikallisista ruoka-aineista. Hankkeen kohdealueen muodostavat Saimaa Geoparkin alue Etelä-Karjalassa ja EteläSavossa naapurikuntineen. Kohderyhmään kuuluvat maaseutualueen yritykset. Hanke edistää sekä kotimaista että kansainvälistä matkailua. Hankkeen toteuttavat yhteistyössä LAB-ammattikorkeakoulu ja Saimaa Geopark.
< Kaikki hankkeetHankeorganisaatio
LAB ammattikorkeakoulu ja Saimaa Geopark
Yhteyshenkilö
Anne Timonen (projektipäällikkö) anne.timonen@lab.fi
Rahoittajat
Euroopan unionin osarahoittama. Hankkeen budjetti: 218 968 euroa.
Hankkeen kesto
1.1.2024 - 31.7.2025
Verkkosivut >
Haluatko pysyä kartalla Saimaa European Region of Gastronomy 2024 -juhlavuoden rakentamisessa? Tilaa uutiskirjeemme!